פרק 114 – המשך

(הורדת הפרק)

סיימנו את המשחק! אבל אנחנו רוצים המשך. אז הנה סדרה של דברים שכדאי לשקול לפני שיוצרים משחק המשך, בין אם למערכה או לחד"פ.

1:20 למה לעשות המשך?
נהנתם מהעולם או הדמויות, נשארו שאלות פתוחות.

2:20 בעיית האלבום השני
Second Season Syndrome

3:30 המשך תמתי
ב-TVTropes
פיינל פנטזי
בסיפור הזה כבר היינו

6:00 להתמקד בדברים אחרים
Changing of the Guard
שלוש שיטות המשחק של מלחמת הכוכבים: Edge of the Empire, Age of Rebelion, Force and Destiny

7:40 מערכת המשך בזמן או מקום אחר
ליצור ריחוק מכוון בין הזר והמוכר.
Voyager
מסלול ההרפתקאות אלי הברזל של פאת'פיינדר
אינטרקוול

11:40 הקשר בין סוף המערכה הקודמת לחדשה
המערכה הקודמת חייבת להשפיע באופן ברור על החדשה, לא משנה כמה זמן עבר (בתוך העולם) בין השתיים.
כשהמערכה נגמרת, שבו כמה זמן והמשיכו את הקו הלוגי של האירועים.

15:50 כמה זמן עבר
רצוי לשנות, אבל רק כדי לגוון. כדאי לוודא שכולם עדיין נהנים מהדברים החדשים. אין טעם לשנות לשם השינוי.

21:35 מה עושים עם דב"שים ומקומות מוכרים
Legend of Kora כהמשך ל-Avatar
לחזק את אפקט הנוסטלגיה – להשתמש שוב באלמנטים אייקוניים
Star Wars Rebels

27:05 לפתוח ולסגור
אודיסאה – הסקירה שלי במשחקיה, לרכישה מ-DrivethruRPG.

הנה סיכום בטבלה של עיקרי הדברים שאמר אורי:

 

סוגיות פתרונות
דב"שים ומקומות מוכרים
  • להרוג את כולם. לשרוף הכל.
  • מקום חדש?
  • להשתמש בדמויות ובמקומות המוכרים באופן מוצדק
  • לשנות את הכללים והחוקים (עוד מימד, אנשים משנים נאמנויות)
מה עושים עם הדמויות מוכרות וישנות לא באמת בעיה.לעמת את הדמויות עם דילמות חדשות (הפלאדין צריך לבחור בין the lesser of two evils)

להתחיל עם דמויות חדשות

איך להמשיך מפה? תמיד להמשיך את הקו הלוגי של האירועים.
איזה סוג של המשך הקמפיין הראשון נגמר כשדמות ראשית נופלת מצוק בורחת מהמשטרה.

  1. להמשיך מאותה הנקודה ("ופוגעת במים")
  2. מעבר זמן ללא שינוי ("עבר חודש היא במערה ומתכוננת לקרב נוסף")
  3. וואו, דברים השתנו. ("מתחילים את הסשן כשהיא שוטרת").
אופי ההרפתקה? more of the same?שונה לחלוטין?

מה הקבוצה אוהבת? אל תשנו את זה רק לשם השינוי.

Bookmark the permalink.
  • שלחו לנו מיילים לכתובת gamadim ב-roleplay.co.il
    אנחנו קוראים כל מייל, לחלקם אנחנו עונים ישירות, ואחרים אנחנו מקריאים בשידור.