פרק 146 – דברים שלמדתי מ-XCOM

(הורדת הפרק)

מה זה XCOM?
סדרת משחק מחשב מיתולוגית שהוחייתה בשנים האחרונות. אורי כתב על החוויות שלו מהמשחק החדש.

5:45 מה חשוב להדגיש לגבי XCON
יודע בדיוק מה הוא מנסה להשיג, משיג בדיוק את זה.
That's XCOM, baby.
Tomb of Horros

12:35 למה איכפת לך מ-XCOM
כי המשחק ממשיך להפתיע אותך. אויבים חדשים, הוספת יכולות, דברים חדשים לדאוג מהם.
כי ההחלטות שאתה עושה ברמה הגדולה משנות גם לרמה הקטנה (זה משהו שמאוד חסר לי במערכות ניהול של משחקי תפקידים. זה תמיד "עדין אני מנהל אימפריה" ולעומת זאת "עכשיו אני הרפתקן". מלבד העברה של ממון לא באמת רוצים הבדלים.
קסטומיזציה. שמות. פרטים.
כי מטרה משותפת.
כי אתה תמיד יודע מה הסיכויים ואתה מחליט אם להסתכן או לא.

23:00 איך לבנות משחק מבוסס XCOM
פודקאסט המשחקיה

26:10 סקירת השכבה האסטרטגית במשחקי תפקידים
המורדים בגיהינום, על בסיס מסלול ההרפתקאות Hell's Rebels
Reign
המדריך למנחה של הנשגבים, עם מערכת הניהול "מנדט השמיים".
ספר ההרחבה Ultimate Campaign של פאת'פיינדר, שכולל את מערכת ניהול הממלכה. סקירה כתובה של אורי, פרק שעשינו בנושא.
Adventurer Conqueror King System
Rogue Trader
ארס מגיקה

37:30 איך עובד ה-XCOM שלי
תיקי דרזדן
אני לוקח הרבה השראה ממשחק הלוח של XCOM, שהוא מעולה. אורי כתב עליו סקירה, ואני כתבתי עליו סטריפ.

45:40 חדשות ועדכונים
עומר גולן יואל, שהבאנו בפרק עצות ליוצרי תוכן, כתב סקירה על המהדורות של מו"ד, בפונדק.
מדריך השאלה השבועית שלנו, עכשיו באנגלית.
הרשמו להנחות בביגור, 24-25 באפריל.

Bookmark the permalink.
  • אבי

    מה זה

  • Amit Um

    ערן, ממליץ לך לבדוק את משחק המחשב universe at war.
    המשחק עצמו הוא RTS מאוד דומה ל-Warcraft אבל בין משימה למשימה יש חלק של שליטה עולמית, בו אתה מנהל את הטריטוריות הכבושות שלך.
    (לצערי בקומפיין חלק זה מתחיל רק בחלק השלישי של הקומפיין וגם שם יחסית מצומצם אבל בטוח שאפשר למצוא סרטונים באינטרנט)

  • איתמר

    לא שיחקתי בהם, אבל אני חושב ששני משחקים שצריך לבדוק בהקשר של "שכבה אסטרטגית" הם מערכת Birthright של מו"ד, שאני חושב שהייתה הדבר הראשון בתחום, וכן המשחק Burning Empires, שמשלב סצינות אישיות עם פלישת חייזרים (אם כבר מדברים על אקסקום).

    בהקשר של אקסקום, אני חושב שחבל שלא ציינתם את הדבר שלדעתי מעצים את החוויה מאוד – אפשרות המשחק "איש הברזל". במוד זה, אין משחקים שמורים (ולכן גם אין את הלופ עליו דיבר אורי של שמירהטעינה) ולכן כל בחירה, בין מה הפעולה הבאה שהולך לעשות הצלף, איפה למקום את הסייר, או באיזו משימה לבחור או מה לפתח במעבדות מביאה איתה השלכות בלתי ניתנות לשינוי. כשאין אפשרות לטעון ולתקן, האפקט של מרד בשלטון החייזרים הרבה יותר חזק.

  • שלחו לנו מיילים לכתובת gamadim ב-roleplay.co.il
    אנחנו קוראים כל מייל, לחלקם אנחנו עונים ישירות, ואחרים אנחנו מקריאים בשידור.