פרק 18 – שלג במשחקי תפקידים

על כתפי גמדים: אורי ליפשיץ מצטרף לערן אבירם מדי שבוע, בפרקים בני 20-30 דקות בהם נדבר על משחקי ושחקני תפקידים, עם נושאים שונים מהארץ והעולם.
כתובתנו: gamadim@roleplay.co.il, שלחו לנו מחשבות משלכם על מה שאמרנו, דברים מעניינים שקרו במשחקכם, או נושאים שמעניינים אתכם.
צרו איתנו קשר גם דרך דף הפייסבוק של הפודקאסט!

(לחצו כאן להורדת הפרק)

בתוכנית הפעם:

שלג! חשבתם שזו בדיחה. גם אני, אבל אורי הוא אדם שלוקח משחקי תפקידים ברצינות.

00:30
אורי מסביר איך נוצר הקסם של הגמדים, וספציפית, איך הגענו לנושא הפרק הזה.

2:24 דברים שאולי לא ידעתם על שלג אמיתי
יש כמה סוגים: שלג שמתקשה אחרי יומיים, כזה שעושים איתו איש שלג. שלג מלוכלך. בגלל ששלג לבן, אז אם יש הרבה שלג, לוקח לו הרבה יותר זמן להינמס מאשר מעט שלג. שלג מחליק נורא, במיוחד אחרי שדורכים עליו מספיק. צריך לפנות שלג באופן קבוע, יש אנשים שעובדים בזה. שלג הוא כבד, לפעמים הוא פשוט מתמוטט/מחליק.
אל תסמכו רק על המילה שלי – קראו קצת, זה יעשה פלאים למשחק שלכם.
ובקבוק וודקה מקררים עם מלח על הקרח.

8:00 כלי לאפיון עולם המשחק
להשתמש בשאלות בסיסיות, כמו איך עולם הפנטזיה מתמודד עם X (במקרה הזה, מזג אוויר, וספציפית שלג), כדי לאפיין אותו.
כדאי לחשוב על הדברים היום-יומיים, או עונתיים, שמפריעים לתושבי עולם המערכה, ואיך אותו עולם מתמודד איתם. ראוי לזכור שמעמדות חברתיים שונים יתמודדו אחרת – האצילים והעשירים יוכלו להתמודד יותר במהירות ובנוחות, למשל.

10:15 כלי להערמת קשיים על השחקנים
משהו שיגרום לשחקנים לחשוב יותר, שיצטרכו למצוא דרכים להתמודד איתו.
מזג האוויר בפני עצמו, או כתוספת לאתגר אחר, למשל קרב בשלג מול זאבים, שלא מתקשים להתמודד עם השלג ויודעים להמנע מסכנות הקרח.

12:03 כלי לאפיון דמויות
איך כל דמות מתמודדת עם מזג האוויר? כל אחד והדרך שלו, כל אחד והסיפור שלו.

13:00 מזג אוויר בדיוני
שילובים של מזגי אוויר קיימים וסוגי אנרגיה, או הגזמות של מזג אוויר קיים, כגון גשם חומצי, ברד בוער.
אני אישית אוהב להמציא גם סוג חדש לגמרי של מזג אוויר, שאין לו שום מקבילה בעולם האמיתי, כדי להגביר את תחושת הפליאה, וגם כהשראה ליצירת מערכת מטאפיזיקה קונסיסטנטית.
אם מישהו מזהה את המשחק עם הבועות הכחולות, אנא, ספרו לי!
מחשבה נוספת לגבי עונת הצללים הארוכים: אולי זו העונה היחידה שבה נשמות המתים עוברות לעולם הבא? ובמהלך השנה, רוחו של כל מי שמת נותרת בעולם הרגיל, הן הולכות ונאגרות, עד שהעונה מגיעה ואז הן יכולות ללכת. מעין מחזור נשמות טבעי. טריק ליצירת תופעת טבע חדשה: קחו משהו שנתפס כסטנדרטי בעולם פנטזיה, למשל שנשמתו של האדם עוברת לעולם הבא אחרי שהוא מת, ומצאו דרך להפוך את זה לחלק ממשהו שנתי מחזורי על ידי המצאת מחזור הולם.

16:17 כלי ליצירת יחודיות ומגניבות
נותן יחודיות לעולם. כדאי לחשוב על מזג האוויר גם ברמה הכללית וגם ברמה הפרטנית.
כלי בידיהם של השחקנים, להשתמש בסביבה כדי לחזק את המגניבות.

18:40 מזג אוויר קובע אווירה
התפקיד המסורתי של מזג אוויר בספרות וסרטים הוא הזדמנות לקבוע ולשנות אווירה.

20:20 שלג כתמה
הרפתקאות אורי והסימולקרום, לחש שיוצר עותק של מישהו משלג, ומטיל הלחשים שהתמה המרכזית שלו היא שלג.

22:11 אז לסיכום
מילה על אייקון 2013, "זהויות": איקון בדרך, צריך להגיש אירועים כבר עכשיו. כשהפרק הוקלט, כלומר. אבל בדקו את האתר בכל מקרה.
אנחנו נהיה שם ונעשה אירוע על כתפי גמדים! אם יש לכם הצעות, אתם מוזמנים, ובכן, להציע.

Bookmark the permalink.
  • שלחו לנו מיילים לכתובת gamadim ב-roleplay.co.il
    אנחנו קוראים כל מייל, לחלקם אנחנו עונים ישירות, ואחרים אנחנו מקריאים בשידור.