פרק 99 – יצירת ושימור אווירה במערכה, חלק ב'

(לחצו כאן להורדת הפרק)

איך הופכים רעיון כללי ל-"אווירה", לסדרת פעולות וסיפורים בעולם המשחק, ואיך משלבים בזה את השחקנים?
בפרק זה משתתף ג'וני עומר, שגם בחר את הנושא, כתמורה מקמפיין מימון ההמון, והוא מתנהל יותר כשיחה פתוחה מאשר כסדרת נושאים מסודרת.

את חלק א' ניתן למצוא כאן.

1:05 התמודדות עם בעיות
למנוע צרות מראש – ליצור דמויות שהן חלק מהסיפור שאתה רוצה לספר.
גם אם הגופים המרכזיים כבר מבוססים, היחסים ביניהן נזילים – ובמיוחד אם יוצרים תת-גופים בכל אחד.

5:40 כשהשחקנים פועלים נגד האווירה
להשתדל למנוע באמצעות שלטי ניאון, כמו בפרק 16.
להשתדל להפוך את הכישלון להצלחה.
בריינסטורמינג עם מנחים אחרים.
החזון הוא איך העולם עצמו "חושב" – דברים קורים באופן מסוים פשוט בגלל שזה ההיגיון של הז'אנר.
לכתוב לעצמך את הבעיה: "עכשיו כשאני חושב על זה…" כדאי לכתוב דברים, כי זה מאלץ אותך לנסח את הבעיה, וזה עוזר לך להבין מהי, וקל יותר להתמודד איתה.

14:25 שיחה פתוחה על תחילת המערכה
הפרט שאתה רוצה שהשחקנים ירגישו, חייב לבוא לידי ביטוי כל הזמן. "הג'ונגל הזה מסוכן", אז הוא מסוכן בכל צורה, ולא רק עליכם אישית, אלא בכלל. אפשר להבהיר דברים באמצעות השוואה.
ללכת צעד אחורה, להסתכל על החזון, ולהשתמש בזה. אם אתה רוצה להבהיר משהו בדרך שתפגע ב-X, אבל אתה רוצה לשמור את X, המצא תת-שלב נוסף והבהר זאת עליו. אז לא הנבל הראשי הוא זה שנהרג בידי חיות הג'ונגל האכזריות, אלא המשרת הקרוב שלו.

22:00 צורה ותוכן
כדי להבהיר אווירה, תן להם להרגיש שזה פשוט המצב המקובל בעולם. למשל, אם אחד האלמנטים של האווירה הוא בגידה, אז אפילו בפונדק, הפונדקאי מתלונן על כך שמישהו ברח בלי לשלם לו כסף.
חשוב להבהיר לשחקנים כאשר יש חקירה שהם לא "אמורים" להצליח בה, או שאין להם שום סיכוי להצליח בה, כי אחרת הם חושבים שפשוט לא חקרו מספיק או לא גלגלו גבוה מספיק, וימשיכו להתעסק עם זה. עדיף שדב"ש סמכותי יגיד להם שזה אבוד, או שתמציא תת-שלב חדש אליו הם יכולים להגיע (הם רודפים אחרי X, אבל אתה לא רוצה שימצאו אותו – אז המצא איזה Y, שותף לעבירה של X, והם מוצאים אותו במקום).

27:05 חדשות ועדכונים
הרשמה לניוזלטר פעם בשבועיים ביום שישי, כאן!
כתבה חדשה: שאלות מעניינות בנושא דתות
טליסמן יוצא מחדש בעברית. הרחבתי על כך בבלוג האנגלי שלי.
מגילות העוצמה יוצאת בפסח
כתבה במשחק בתיאוריה: קפא"פ בשר הטבעות וההוביט
הוובקומיקס שלנו: עד ארבעה שחקנים!
קוביות הגמדים הגיעו!
הקליטו את עצמכם ושלחו לנו לקראת פרק 100! פתגם גמדי עתיק אומר…

כתובתנו למשלוח מיילים: gamadim@roleplay.co.il. שלחו לנו תגובות לדברים שאמרנו, שאלות לגבי דברים שקרו במשחקכם, או הצעות לנושאים שמעניינים אתכם.

Bookmark the permalink.
  • שלחו לנו מיילים לכתובת show ב-dwarves.org.il - אנחנו קוראים כל מייל, ולכולם אנחנו עונים!