פרק 152 – מפלצות תוצרת בית

(הורדת הפרק)

תמונות מהמערכה של אורי
עליית שרי הרונות, אחד ממסלולי ההרפתקאות של פאיזו

2:20 למה להמציא מפלצות בעצמך?
להתאים כל מפלצת למקום ולאופי של ההרפתקה.
להפתיע את השחקנים שנהנים להתמודד מול אתגרים חדשים וכבר מכירים את המפלצות הקלאסיות. כמו טרולים!
אולי את המנחה פשוט נהנית ליצור מפלצות.
מעשיר את עולם המשחק ומייחד אותו.

6:05 איך להמציא מפלצות מעניינות?
משחק הצ'אט השבועי שלנו בואנור (עכשיו גם בעמוד הקלטות המשחק שלנו)
שאלה שימושית לשחקנים, הופכת כל יצור או סצינה ליחודים: "מה יוצא דופן ב-X?"
רה-סקינינג

10:50 חלופות, וריאנטים
יש הרבה דרכים לעשות את זה: להוסיף אלמנט חברתי (התרבות שלו שונה מהרגיל, הוא לא בכמות היצורים הרגילה), להוסיף אלמנט פיזי (הוא בגוון לא סטנדרטי, יש לו מאפיינים גופניים שונים), לשנות אלמנט משחקי (היכולות שלו שונות, המיומנויות שלו שונות), או להשתמש בתבניות (אם יש דבר כזה בשיטה).

15:30 ללכת יותר רחוק
המצאת תת-גזעים וזנים חדשים באמצעות הוספת מתאר\שם עצם.

17:00 התאמה לסביבה בהרפתקה
אני נוהג לחפש מפלצת כדי למלא מקום בסיפור; אורי נוהג לקחת מפלצת ולמצוא לה מקום.

21:50 המצאת מפלצת חדשה מאפס
…ואיך להמנע מזה – לדעת איך לחפש!
מגדיר מפלצות נחמד של עולם המבוך

26:20 למה לא להמציא מפלצות
שחקנים אוהבים כשיש משמעות לידע שלהם.
מוסכמויות מקובלות (כמו למשל, מפלצות מוכרות) זה כוח מלכד לדמיון המשותף.

29:20 הגמדים חופרים

45:00 חדשות ועדכונים
יש לנו עמוד תמיכה חדש.
קריטיקל רול משחקים גובלינים בפאת'פיינדר. ההרצאה של אשלי ברץ'.
אחרי ה-DM's Guild, פותחים בדרייבת'רו חנויות דומות ל-Cypher, Cortex Plus ו-Traveller.
הרצאה של המעצב הראשי של מג'יק: 20 לקחים מ-20 שנים.
אוגדן הקלאסיקות של משחקי העמותה זמין לרכישה באתר גיבורים, בעותק פיזי או PDF.

Bookmark the permalink.
  • Amit Um

    ערן, במהלך הפרק אמרת שיש לך מה להגיד על מפלצות של מהדורה 5, אבל אז התחלתם גמדים חופשרים ולא אמרת. הייתי שמח לשמוע מה יש לך להגיד עליהן. כי לדעתי יש בעיה מבחינת איזון דרגש וכמות נזק שהן מחלקות.

    • Eran Aviram

      אז אולי היה בלבול, כי אין לי שום דבר להגיד עליהן – עוד לא הספקתי להשתמש בהן מספיק. אני משתמש בנזק קבוע, לשם המהירות, ובינתיים הגובלינים די קטלניים (5 נק"פ זה הרבה), אבל אין לי תלונות על הדרג"ש שלהם. נחכה ונראה מה יקרה אחר כך.

  • Amit Um

    אני חושב ששמים לב לזה יותר בדרגות 5 ומעלה. הדמויות מסוגלות לגרום מ-ל-א נזק. הדרגש של היריבים בד"כ נמוך. כמו גם כמות הנזק שהם גורמים. יצורים cr 1/2 שעושים 5 נזק לא מאוד רחוקים מעצורים cr 2 או 3 שגורמים בערך אותו דבר.

  • שלחו לנו מיילים לכתובת gamadim ב-roleplay.co.il
    אנחנו קוראים כל מייל, לחלקם אנחנו עונים ישירות, ואחרים אנחנו מקריאים בשידור.