אני כבר לא מתחבר לדמות (פרק 182)

(הורדת הפרק)

גלגולים פראיים, ובפייסבוק
הפרק שעשינו על עולמות פראיים.

1:30 כותב עודד דויטש

בתקופה הטרום עולמות פראיים שלי שיחקת במהדורה החמישית עם קבוצה שאליה נכנסתי תוך כיד מערכה רצה. יצרתי קוסם אלף (עם רקע של חייל. אל תשאלו…) והתחלתי לשחק.
בקבוצה הזו, בנוסף לשאר הדמויות, היו גם פייטן (עם רקע של בידור) וגם וורלוק-נוכל שחלק עם הפייטן את הרקע של הבידור ולמעשה חלק עם הפייטר את אותה משבצת של המבדר הקבוצתי. השילוב הזה יצר מתחים בין הדמויות ובין השחקנים. אבל לפני שתקפצו ותגידו – תיאום ציפיות, זו לא המטרה של הסיפור.

בשלב מאוחר יותר גיליתי שממש לא מעניין אותי לשחק את הדמות שלי. גם כי הוא לא התאים לקבוצה שסביבי וגם כי לא נהנתי ממשחק עם קוסם. במקביל, גם השחקן של הפייטן חש את אותן תחושות לגבי המארג של הדמויות והשילוב שלהן והחליט להחליף דמות.

איך הייתם מטפלים בנושא הזה. של שחקן שלא מתחבר או לא נהנה מהדמות אותה הוא משחק?

אנחנו החלטנו (שני השחקנים בתיאום עם המנחה) לביים ויכוח בין הדמויות שלנו לבין שאר הקבוצה ובכך לסלול את הקרקע לנטישתם ולקבלת דמויות חדשות פנימה.

איך הייתם משלבים את הדמויות החדשות בקבוצה הקיימת?
על כל הפנים, התחלתי בזמנו לכתוב רשומה בבלוג על המקרה הזה, אבל הרגשתי שאין לי מספיק בשר למלא רשומה מלאה ומקיפה אז ברשותכם (וגם אם לא) אני מצרף את הנקודות שכתבתי כהכנה לרשומה.

3:20 למה שימאס מהדמות?

  • הדמות לא מתאימה למה שחשבת לעצמך כשיצרת אותה (מכאנית).
  • האישיות של הדמות לא מתאימה לקבוצה שהיא נמצאת בה.
  • הדמות חולקת (בצורה חלקית או מלאה) את אותה משבצת של דמות אחרת. (חשוב לשים לב שזה גם מבחינה מכנית וגם מבחינה משחקית. אם יש מרפא לחבורה אז מרפא נוסף יהיה פחות יעיל, זה לא נכון נניח לגבי לוחמים במו"ד שם כמו שיותר יותר טוב. אבל תמיד חשוב להוסיף עוד יכולות לקבוצה מאשר לשכפל). כנ"ל לגבי משחק דמות, אם יש דמות כריזמתית במיוחד אז היא כנראה תנהל את הדיונים ומשאות המתן של הקבוצה, שתי דמויות כאלו יהיו מיותרות ועלולות לגרום לחיכוך).
  • גיוון, סתם כי נמאס ממנה. במקרה כזה מומלץ על קשר עמוק בין הדמות הישנה והחדשה, זה מוסיף לתחושת ההמשכיות של העולם.
  • אופי ההרפתקאה לא מביא לידי ביטוי את יכולת הדמות. כמו לייטאון ספרקל, שהיה קוסם חשמל מעולה! בהרפתקה של אל מתים וגלמים…
  • חוסר איזון מכאני בקבוצה.

15:45 איך לשנות את הדמות

  • שינוי הנתונים, בתאום עם המנחה, על מנת להפיק מהדמות את ההנאה (שינוי מגרעות או יתרונות, החלפת קסמים, החלפת מיומנויות)
  • שינוי איטי של הדמות בכיוון אחר.
  • רה-פלאפ של תכונות הדמות להתאמה טובה לקמפיין.
  • להרוג או לשחרר אותה לדרכה (מוצא אחרון?)
  • ערן: חשוב לעשות את כל זה בתיאום עם כולם. הדמות היא לא "שלי", היא של החבורה. המניעים החדשים שלה צריכים להיות כאלו שלא מעצבנים את האחרים; היכולות שלה לא יכולות להיות חזקות או שימושיות מדי כדי שלא לתסכל. השחקנים האחרים בנו ציפיות על האופן בו הדמויות שלהם יעשו אינטראקציות עם הדמות שלך, ועכשיו אתה מביא משהו אחר לגמרי – כדאי להביא משהו שכבר יש לו בסיס טוב לאינטראקציות עם כולן.
  • אורי: לא חייבים לתאם מראש. אבל לא לתאם מראש לא אומר לא להתחשב.
  • בכל מקרה לחבר את זה לעולם, להמנע ממה שקרה ב-The Gamers.

26:15 איך לשחרר דמות
איך לשחק את העזיבה של הדמות או את המוות שלה על מנת להכניס דמות אחרת במקומה.

  • מוות הירואי למען מטרה נעלה.
  • מריבה בין הדמויות ועזיבה של אחת או כמה מהן. – זמלופיה עוזבת בסערה.
  • יציאה למסע אישי, חזרה לאחור כדי לסיים משהו שעוד לא סיימת.
  • חזרה לסיפור הרקע המקורי של הדמות, סיום story -arc אישי, משהו שהדמות לא יכולה לעמוד בפניו אבל שלא רלוונטי לשאר הקבוצה. מומלץ לקשור לעולם או להרפתקה. למשל הנבל שולח מישהו להתנקש במישהו שהקבוצה אוהבים בכוונה כדי להסיח את דעתם, דמות אחת מחליטה לצאת לסייע בזמן ששאר הקבוצה ממשיכים להציל את הפאב השכונתי!

30:30 איך להכניס דמות חדשה לסיפור

  • הרפתקן נושא מכתב או הוראות לקבוצה.
  • הנחתה מבעל סמכות כלשהי.
  • שחרור דמות שבויה וצירופה לקבוצה.
  • מפגש מקרי בדמות (או כל דאוס אקס מכינה).
  • חיבור ישיר להיסטוריה של החבורה ולמעשיה, מישהו שהושפע באופן ישיר ממשהו שהם עשו וממי שהם. – סופיה ואדם בן סולאר מצטרפים.
  • לשדרג דב"ש! בדיוק בגלל זה מכניסים המון דב"שים לעולם. הדוכסית מאוורשמילקון? שעד עכשיו רק שמעו עליה? היא החליטה לקחת את את ההרפתקה הזו באופן אישי! נער הפרחים שהצלתם לפני שני הרפתקאות? הוא החליט להפוך להיות נושא כלים ולחפש אתכם כדי להילחם לצידכם.
  • מישהו מהצד של הרעים שמעשי הקבוצה גרמו לו להחליט לשנות את דרכיו.
  • שליח של הכנסיה המקומית שהאל נגלה אליו ואמר לו לסייע.

37:55 הגמדים חופרים
אורי הריץ את חלק 2 של משחק המאס אפקט שלו.
אורי הריץ משחק היכרות למשחקי תפקידים ללמאבאטי.

41:00 חדשות ועדכונים
עכשיו ב-Gnome Stew: כתבה שמנסה להגדיר ולייחד את סגנון המשחק "שולחני ישראלי". קישורים לכל הדיונים בנושא.
מענק עידוד של 1,500 ש"ח ליוצרים בתחום משחקי התפקידים – לפרטים לחצו כאן.
כתבה על משימות נראטיביות בבלוג גלגולים פראיים.
פרסום ראשון ל-Venture Forth; הקלטת משחק בגרסה כמעט סופית.

Bookmark the permalink.
  • Og Barbari

    בקמפיין בו השתתפתי בשנה האחרונה היו לנו הרבה שחקנים שהתחלפו והרבה דמויות שהתחלפו, וידענו את זה מראש. זה הפריע, אבל הנה מה שיש לי משם:

    1. ידענו שמאוד בעייתי שצריך להחליף דמויות בקבוצה הרבה פעמים ולבזבז זמן על להכניס אותם זה בעייתי, אז אני מראש אישית בחרתי ולקחתי דמות מאוד מאוד חברותית. נכון שבסופו של דבר זה התאים לכול האישיות שלה ומאוד הוסיף לה, וזה לא משהו ששמתי על הדמות רק בשביל זה, אבל זה עבד לנו די טוב. כשיש דמות שמוכנה להתחבר לכולם, מאוד פשוט 'למצוא סיבה' להכניס דמויות חדשות ראשונית לחבורה. אחרי זה משברים ביניהם יכולים לסבך את זה ולהכניס באמת "למה אני צריך לסמוך עליך"- אבל לנו זה עבד בשביל להקל על השלב הראשון.

    2. שחקן יכול לרצות להחליף דמות זמנית, ומפתיע אותי שלא דיברתם על זה. זה הרבה יותר פשוט, כמובן, אבל זה עדיין קיים. אם שחקן רוצה זמנית לשים את הגמד הברברי שלו בצד ולהשתמש במכאניקה הממש מגניבה שהוא בדיוק שם לב שיש על הנזיר- בעיקר אם הוא משחק את הדמות הרבה זמן ויש לה כבר איזה ביסוס בעולם ל"למה היא נעלמת" אפשר לתת לשחקן להחליף דמות לזמן קצר.

    3. אני חושב שיש הבדל מאוד גדול בין דמות שעוזבת והמנחה משחק לדמות שעוזבת שהשחקן משחק. באותו הקמפיין המדובר, היו לנו 2 עזיבות של דמויות שכן תפסו מקום נכבד בחבורה. אחד מהם היה סייר עם קשר מאוד חזק לרוחות הטבע, והשני היה אביר-טומאה (Blackguard) של אל הים ואכזריות. הסייר עזב את הקבוצה בין הסשנים, לא יכולנו לעשות סצנה סוגרת איתו, ולכן העזיבה שלו הייתה הרבה פחות משמעותית (זה כי השחקן נעלם, אבל לא העניין). כשהוא עזב, זה היה פשוט "אז זוכרים שיש דרואידים בעולם שמידי פעם נכנסים לנו להרפתקה כי הרקע שלי? אז אני הולך לישיבה חשובה שלהם, נתראה".
    לעומת זאת, כשאביר הטומאה עזב, השחקן כן נשאר כדי לעשות את העזיבה משמעותית. היה לנו סשן בו תיארנו כיצד המעשים שהוא עשה בסתר פשוט התגלו והפכו אותו לפושע עם פרס על ראשו, ואיך הוא מנסה לחסל את ראש המשמר בניסיון ליצור מהומה שתאפשר לו לברוח- והדמות הממש חברותית מהנקודה הראשונה שלי נאבקה בו ובאמת 'ראתה את פניו האמתיות', מה שהוביל לרגע משבר ששינה אותה לחלוטין ולקרב בין הדמויות שהיה מלא ברגשות חזקים ומשמעותיים. בסופו של דבר המנחה אפילו החליט לא להעלים לחלוטין את הדמות שלו מהעלילה, ולמרות שהיא איבדה את הראייה שלה ונכלאה בסוף הקרב- הנבל הראשי של הקמפיין החליט שזו הזדמנות לגייס אותה לשורותיו ולהציע לה עוצמה חדשה.
    זה אחד מה-Highlights של הקמפיין, וזה רק בגלל שגם השחקנים וגם המנחה עשו את המאמץ בשביל לעשות את הרגע הזה חשוב ומיוחד.

    (חפרתי כול כך שזה מרגיש כאילו כתבתי לכם מייל 😉 )

  • Pingback: תרגום מודולים בין שיטות (פרק 184) | על כתפי גמדים()

  • שלחו לנו מיילים לכתובת gamadim ב-roleplay.co.il
    אנחנו קוראים כל מייל, לחלקם אנחנו עונים ישירות, ואחרים אנחנו מקריאים בשידור.