פרק 9 – התחלות לא שגרתיות למערכה

על כתפי גמדים: אורי ליפשיץ מצטרף לערן אבירם מדי שבוע, בפרקים בני 20-30 דקות בהם נדבר על משחקי ושחקני תפקידים, עם נושאים שונים מהארץ והעולם.
כתובתנו: gamadim@roleplay.co.il, שלחו לנו הודעות, נקריא אותן, ונדבר על הנושאים שאתם מעלים.
צרו איתנו קשר גם דרך דף הפייסבוק של הפודקאסט!

(קישור להורדת הפרק)

בתוכנית הפעם:

אורח: יואב אדליסט.

3:00 הנושא המרכזי
התחלות לא שגרתיות למערכה. רגע, קודם בואו נברר, מהי התחלה שגרתית?
התחלה מספקת את האופי לסגנון המשחק של המערכה כולה, למשל אם היא במבנה אפי, או אפיזודי. "שגרתי" לא אומר "רע".

5:13 נתחיל בהתחלות הלא שגרתיות… השגרתיות
כאלו שכבר מקודדות בתרבות הגיימרית, וראינו אותן במשחקים וסרטים רבים.

5:36 נרדפים!
מתחילים בבריחה מהכלא. נותן טון מיידי וברור למערכה. כמו כן, תמיד טוב להתחיל בסצינת אקשן.

7:04 האסון
הדמויות הן השורדים היחידים של אירוע, לרוב זו הסיבה היחידה שאיחדה ביניהן. להתחיל את המערכה בתוהו ולא נודע – לא ברור איזה קשרים עתידים להירקם בין הדמויות, לא ברור איך בכלל לשרוד.

8:40 אמנזיה
הטרופ שהכי קל לעשות באופן לעוס. שני שחקנים לדוגמא: האחד משתמש באמנזיה כדי להמנע מלהתעסק בעבר של הדמות, השני משתמש בה דווקא בשביל להתעסק בו כל העת.

10:42 In Medias Res
להתחיל באמצע הסיפור. אחד הדברים המגניבים, יוצר מתח היסטורי. בעיה אפשרית: הדמויות כביכול מכירות אחת את השנייה, אבל השחקנים לא מכירים את היחסים האלו. כמה עצות איך לבנות יחסים כאלו במהירות.

13:24 עברתם ל-X אחר לגמרי!
דרך טובה להציג לשחקנים עולם מערכה חדש שהם לא מכירים, בכך שגם הדמויות לא מכירות אותו, אז הם והן לומדים אותו ביחד. נפוץ מאוד בספרות וטלוויזיה.
יכול לשמש גם כדי לתת טון מסויים, לאו דווקא בשביל לספק מידע חדש – למשל עם רייבנלופט.

16:30 התחלה בסיגנון משחק אחר
לדוגמא, מו"ד עם דגש ניהולי.

18:05 התחלות בלתי שגרתיות שהן בלתי שגרתיות
כמה הצעות לדברים שאנחנו לא רואים בשימוש רב במשחקים.

18:30 להתחיל בנקודת זמן – ואז לקפוץ לנקודה אחרת ולהתחיל שוב
מתחילים בסצינת ההכתרה של האביר שהכניע את שבטי האורקים – ואז קופצים שנתיים לפני כן ומשחקים את הדרך שהובילה לאותה סצינה, שאנחנו כבר יודעים שחייבת להתרחש. ככל שמצבנו מתרחק מאותו יעד, המתח גובר – כי ידוע שנגיע לשם, בהכרח, אבל אנחנו לא יודעים איך, וזה נראה יותר ויותר רחוק. לחילופין, מתחילים בסצינה הירואית עם דמויות חשובות, וכולן מתות בסוף המפגש. אז קופצים עשרות שנים קדימה עם דמויות חדשות, לעולם שבו הדמויות הקודמות הן גיבורים מפורסמים. 

22:50 התחלה בידי השחקנים
בנייה משותפת של המערכה, גם מבחינת הרקע וגם מבחינת העלילה, באמצעות עצם בניית הדמויות של השחקנים.
במשחק התפקידים של תיקי דרזדן, זהו המצב הדיפולטי. אחת הסיבות לכך שהוא עטור פרסים.

26:45 להתחיל עם יחסים בלתי שווים בין הדמויות
מעורר קונפליקט פנימי בחבורה (במידה נשלטת).

28:07 סיום וצעקות קרב
רוצים להתארח או להציע נושאים או להגיב לפרק? שלחו מייל. בנוסף, אורי דורש לדעת על דרכים מעניינות בהן התחלתם מערכות. בצדק, אני מרגיש שרק גירדנו את פני השטח.

 

נהיה בכל מני דברים בביגור! ראו כאן. ואורי גם יהיה בכנס עולמות מדי ערב! במסע אל הר החורבן האפל (של האבדון).

Bookmark the permalink.
  • שלחו לנו מיילים לכתובת gamadim ב-roleplay.co.il
    אנחנו קוראים כל מייל, לחלקם אנחנו עונים ישירות, ואחרים אנחנו מקריאים בשידור.