גלגולים מיותרים ומשחק דמות שגוי (פרק 177)

(הורדת הפרק)

1:30 עמית לוונטל

היי גמדים,

התחלתי להקשיב לפודקאסט רק לפני חודש בערך, אני מאוד אוהב אותו, ואני לא מקשיב לפרקים לפי סדר מסוים, אז יכול להיות שלשאלות שלי כבר עניתם איפשהו. יש לי שאלה בנושאי מכני ושאלה בנושא פלאפי.

בנושא המכני: במגוון שיטות ששיחקתי בהן, קורה לפעמים שיש רעש שכל דמות צריכה להצליח בבדיקת האזנה כדי לשמוע, או רונה קסומה שכל דמות צריכה להצליח בבדיקת ידע כדי להבין וכדומה. לעיתים קרובות, זה לא כל כך משנה משחקים איזו דמות הצליחה ואיזו לא – מספיק שדמות אחת הצליחה. במקרים כאלה, העובדה שכל השחקנים עכשיו זורקים קוביות ובודקים את התוצאה לא עוזרת בכלום ופוגעת בזרימת המשחק.

שאלתי היא איך לצמצם זריקות כאלה לזריקה אחת לכל החבורה, באופן שעדיין יגרום לשחקנים להרגיש שיש להם סיכוי הוגן להצליח, שעדיין כל דמות תורמת להצלחה הקבוצתית (אלא אם אין לה שום כישור רלוונטי לנושא) ושלא יהיה מסורבל מדי. מן הסתם הפרטים המדויקים ישתנו משיטה לשיטה, אז אשמח לשמוע את התחושות הכלליות שלכם לגבי איך צריך פיתרון כזה להראות, או דוגמה ליישום שלו בשיטה ספיצפית, כמו d20 כלשהו.

בנושא הפלאפי: הדבר שאני הכי אוהב בלהנחות זה ליצור עולמות, settings ו-premises. לאחרונה אני רוצה לחזור להנחות וכל הזמן מוצא את עצמי עם רעיונות ברורים ומפורטים לגבי העולם ואיך אני רוצה להתחיל, אבל עם מעט מאוד מושג לגבי איך אני ממשיך. אפשר כמובן במצב הזה להריץ קמפיין sandbox אבל זה דורש כמובן הרבה השקעה מראש בעולם או כושר אילתור. אשמח לעצה או לכלים לגבי איך לפתח סיפור מעניין כאשר ידוע לי כבר ה-setting. יש לי הרגשה שבנושא הזה כבר יש פרק או שניים.

תודה מראש ותמשיכו בעבודה הטובה.

בדיקה מול תכונה פאסיבית, "קבועה".

7:50 בדיקה קבוצתית

10:25 החוליה החלשה

11:30 לפתח סיפור מעניין מתוך עולם מערכה
מיקרוסקופאינטרפיד. הרצאה של אורי על בניית עיר דמיונית.
פוליטיקה – בגדול, כמעט תמיד, סיפורים הם פשוט אוסף של גופים שנאבקים זה בזה. אז הנה הסבר על הדרך לפתח גופים ולשלוח אותם זה נגד זה.
אקראיות יוצרת רעיונות – כמה כלים שעוזרים לפתח סיפור מתוך העולם.
חישולי מערכה – אני מציע שתקשיב לכמה מהם, וספציפית על השלבים בהם אנחנו משתדלים להפוך כל עולם מערכה לשמיש.
קונטיניום.

22:00 שחקנית שלא מרוצה מאיך ששיחקה את הדמות
Bleed over. טעות אנוש או החלטה שגויה?
פיתוח דמות: אם דמות עשתה משהו שלא מתאים לה אז הגיוני שהיא תתחרט על זה ואולי תקפיד יותר ויותר על דברים דומים בעתיד. מעידה חד פעמית יכולה להיות רק כלי לחיזוק האמונה של הפלדינית בצדקת דרכה ולגרום לה להיות עוד יותר מקפידה על דרכה.
לקחת לקיצוניות – ללכת לכיוון של "מפרת שבועה" או של פלדינית שסרה מדרכה וכו'.
לעשות retcon – לשנות את מה שקרה. חשוב שהשחקן יהיה מודע להשלכות, ואם זה לא היה ברור, לתקן את ה-fiction.

31:40 סטנדרטים קיצוניים

33:40 מה בסוף הוחלט
שימוש בחוקי ה-Honor מהמדריך לשליט המבוך.

37:30 רוצים לשלוח לנו שאלות?

38:30 הגמדים חופרים
אורי ראה את The Last Witch Hunter, שהוא לא סרט טוב אבל יותר טוב משחשב.
"מכשפה" זה גזע?!
וין דיזל משחק מו"ד.
אני מריץ פלייטסטים למחוה אחרונה למת, ולומד מזה מלא. Monsterhearts 2 עכשיו בקיקסטרטר, אוטוטו מסתיים.
השנה השקטה.
דברים גדולים משתנים בעד ארבעה שחקנים, וכנראה נפסיק לעדכן בעברית (!). אנחנו מרחיבים על השינוי המתקרב בפודקאסט באנגלית, כאן.

46:50 חדשות ועדכונים
3 הצעות בגרסה מעודכנת ובאנגלית, עכשיו בדרייבת'רו! הפירוט המלא כאן.
המנויים שלנו ממשיכים לקבל 3 הצעות מדי חודש, והחודש: 3 חיות רכיבה יוצאות דופן.
ערכת ההתחלה של עיר בערפל (הפרק שלנו) זמינה עכשיו בעברית. הקיקסטרטר! הפרק בוואן שוט!

Bookmark the permalink.
  • שלחו לנו מיילים לכתובת gamadim ב-roleplay.co.il
    אנחנו קוראים כל מייל, לחלקם אנחנו עונים ישירות, ואחרים אנחנו מקריאים בשידור.