פרק 107 – התיאור היותר מגניב

(הורדת הפרק)

בתוכנית הפעם: הצעות לסוגי תיאורים ודרכים לתת אותם, על מנת להעשיר את המתרחש במשחק, כשחקן או מנחה.

פתיחה
פרק 7: הקרב היותר מגניב
הסבר על טכניקות קולנוע – Every frame a painting

5:05 סוגי תיאורים
איך זה נראה במצלמה?
פעולה, אפילו אם קטנה.
סביבה, אפילו אם היא לא משפיעה על המתרחש.
מה קורה בראש של הדמות. איך זה מרגיש; זכרונות, רגשות כלפי X.

15:15 עוצמות תיאור
הנשגבים, ב-PDF

17:55 מתי מתארים
תיאור ממושך לכל דבר קטן סתם לוקח זמן.
עדיף לתת תיאור אחד, למשהו אחר שקורה עם הדמות בתור שלך.
התור אומנם שלי, אבל התיאור לאו דווקא. שיטות עם תורות נוטות לעודד את השחקן לחשוב שבתורו, הוא מרכז העולם, מול כל השאר. שיטות כמו מלחמת הכוכבים או ואנור מאפשרות לשחקנים לפעול באיזה סדר שהם רוצים, מה שמעודד חשיבה מהסוג הזה. איך אנחנו מתמודדים, לא רק איך אני מתמודד.

20:30 מה מתארים
בסטר דוקר את התפלץ!
איך שאתה מתאר חשוב לא פחות ממה שאתה מתאר. קול (צעקה\לחישה), מונוטוניות, קללות, שיניים קפוצות. ניפנוף אגרוף, אנחה לפני. לא לשכוח להוסיף פרטים (פרטני עדיף על כללי!). טיפ משחקי מעולם הקולנוע: להכניס רגש לתוך המשפט.

25:45 תיאורים אקטיביים מול פאסיביים

28:30 סימני קריאה
האם אפשר להבין איפה הסימן קריאה בתיאור שלך? (צריך לתת פאוזה קטנה בדיבור אחרי הסימן קריאה). זה מצביע מה הדבר המגניב ביותר בתיאור שלך. "הדרקון! נושף לעברך אש" זה לא אותו הדבר כמו "הדרקון נושף לעברך אש!".

31:35 הצדקה בדיעבד
עקרון אימפרוב חשוב, להתייחס למה שכבר נעשה. זה יוצר תחושת המשכיות ומהלך של סיבה ותוצאה. טריק מנחה ידוע – אבל שחקנים צריכים להשתמש בו יותר!
דברים יותר אפקטיביים אם קושרים אותם להתרחשויות מסביב.

34:30 חושים
אנשים אוטומטית יותר קשובים לתיאורים ומילים שמכילים תיאוריים חושיים. תמיד שווה להכניס עוד תיאור חושי.
קינסטזיה (איפה האיברים שלי), נוסיספשן (חישת כאב)

חדשות ועדכונים
אינדקס פרקים לפי נושאים – כדי להקל עליכם למצוא פרקים שמעניינים אתכם.
אלופי האור
מיזם אספמיה לרכישה ב-PDF!
חרבות וכשפים, משחק על חרבות, ועל כשפים! בעברית, לגמרי בחינם.
הכבשן הגמדי
אמנזיה, לארפ חדר בסוף החודש

Bookmark the permalink.
  • שלחו לנו מיילים לכתובת gamadim ב-roleplay.co.il
    אנחנו קוראים כל מייל, לחלקם אנחנו עונים ישירות, ואחרים אנחנו מקריאים בשידור.